El gobierno de Nigrán llevará al próximo pleno ordinario del 27 de enero una moción pidiendo el cambio de titularidad a calle Otero Pedrayo (PO-333) a favor del Concello con el fin de poder emprender de una vez por todas obras de mejora en este tramo de 1,8 km que une Nigrán y Panxón.

El gobierno local toma esta decisión tras seis años reclamando a la Xunta una intervención en esta carretera autonómica, que se encuentra en un estado calamitoso y cuenta con los arcenes peor conservados de la provincia con las consecuentes denuncias del vecindario. El Concello cuenta con un proyecto que cifra la inversión en 1,5 millones de euros, cuantía que, definitivamente, asumirá en solitario con cargo al remanente de tesorería.

«A Xunta non contestou a ningunha das nosas peticións para firmar un convenio de colaboración, tampouco o inclúe nos seus orzamentos pese as nosas reiteradas emendas; a estas alturas xa temos claro que non pretende arranxar Otero Pedrayo, así que agora só pedimos ter a titularidade para poder emprender desde o Concello as obras«, resume el alcalde, quien apela la «responsabilidade pública para tomar esta decisión pese a discrepar coa inxustiza que comete a Xunta ao non investir en asuntos da súa competencia e desoír á veciñanza de Nigrán. Discrimina ao municipio por cuestións de cores políticas«, añade.

El Concello lleva solicitado desde 2016 la firma de un convenio de colaboración con la Xunta incluso mediante una moción plenaria aprobada por unanimidad en la que se pedía a la Xunta la renovación de aceras, saneamiento, abastecimiento y firme implementando medidas de seguridad viaria para, posteriormente, asumir el Concello la titularidad. No se obtuvo respuesta alguna de las peticiones y este silencio se mantiene incluso después de que el Consistorio remitiera a la  Conselleria de Infraestructuras en julio de 2017 un anteproyecto y solicitar todo este tiempo diferentes reuniones para tratar el asunto. Tampoco la Xunta incluyó Otero Pedrayo en sus presupuestos pese a las enmiendas realizadas desde el PSdG a instancias del gobierno de Nigrán.

«A situación é absolutamente calamitosa, cunhas beiravías esnaquizadas, cuns servizos que tanto ambientalmente como estruturalmente supoñen un gran problema para Nigrán e de novo a resposta da Xunta é de rexeitamento a calquera colaboración con Nigrán«, recoge la moción, que incide en que debe rehabilitarse «sen seguir esperando a colaboración dunha Xunta de Galicia ausente».

El Concello subraya que, al ser una carretera de naturaleza urbana, es susceptible de cesión a titularidad municipal como fue el caso de calle Mariñeiro en Panxón, donde la situación resultó muy similar y el Concello ya tuvo que asumir en solitario las obras.

«Este é o primeiro paso dun proceso que non é inmediato pero que significa acadar o obxectivo buscado tanto tempo de facer as obras de mellora. O primeiro é a tramitación da titularidade, despois finalizar o proxecto e acadar as autorizacións pertinentes e, finalmente, abrir o proceso de contratación«, resume González.