ANABAM

La Asociación Naturalista “Baixo Miño ANABAM“, ha denunciado ante la Fiscalía, amparándose en el Artículo 45 de la Constitución Española y el Artículo 325 de la Ley Orgánica, las obras de construcción de un muro que está ejecutando Costas en A Lamiña, para evitar la erosión del arenal, por la falta del correspondiente estudio de impacto medioambiental.

Según esta Asociación, a pesar de que las obras cuentan con la correspondiente autorización de los servicios de Medio Ambiente de la Xunta de Galicia, “a obra carece do perceptivo estudo de impacto ambiental polo que as actuacións en curso poden constituíren delito contra o Medio Ambiente e un risco para a seguridade das persoas”. Además, indican, “a zona de actuación atópase delimitada como área de presenza da píllara (unha especie de ave) das dunas tanto no período reprodutivo como no período invernal”.

Denuncian también desde ANABAM que las obras se desarrollan en el Estuario del Río Miño, un espacio que forma parte de la Red Natura 2000 catalogado como Zona de Especial Conservación (ZEC), Zona de Especial Protección para las Aves (ZEPA) y Zona de especial Protección de los Valores Naturales (ZEPVN).

Calquera actuación no sistema, incluída a construción de estruturas perpendiculares á liña de costa sen o preceptivo estudo de impacto ambiental supón un risco pola modificación dos procesos naturais de sedimentación”, señalan desde la Asociación Naturista, quienes insisten en que ”pola carencia do perceptivo estudo descoñécense os impactos sobre a dinámica sedimentaria do medio e a hidrodinámica do río, pondo en risco non só o aporte sedimentario senón a propia seguridade das persoas”.

Por todo ello y deacuerdo con el Artículo 45 de la Constitución Española, ANABAM solicita “a este organismo que tendo por presentado este escrito xunto coa documentación que se acompaña, o admita, avalíe e, atendendo ás razón expostas, paralice cautelarmente a obra e se repare o dano causado para evitar un deterioro irreversible do medio”.