Un total de 26 municipios gallegos se hacen con el diploma de oro en el marco del Programa Praias Sen Fum de la Xunta de Galicia, que lleva a cabo a Dirección Xeral de Saúde Pública de la Consellería de Sanidade.
Así lo destacó el conselleiro de Sanidade, en un acto que tuvo lugar en el ayuntamiento de Ponteceso, y que contó con la presencia de la Directora Xeral de Saúde Pública, Carmen Durán Parrondo, y del alcalde de este ayuntamiento, José Manuel Mato Martínez.
El conselleiro remarcó el compromiso de los ayuntamientos que se hicieron con el oro al incluir todas sus playas en la Red. Este año se suman la esta categoría, Cabanas y Oleiros.
Los 26 ayuntamientos reconocidos con esta distinción son, en la provincia de A Coruña, Bergondo, Boiro, Cabana de Bergantiños, Cabanas, Cedeira, Corcubión, Dumbría, Laxe, Mañón, Noia, Oleiros, Ponteceso, Pontedeume, Rianxo y Valdoviño. En la provincia de Lugo, Cervo y Barreiros. Por su parte, en la provincia de Pontevedra, los ayuntamientos que consiguen este galardón son, A Guarda, Baiona, Cerdedo-Cotobade, Ponteareas, Ponte Caldelas, Redondela, Sanxenxo, Tui y Vilaboa.
Esta iniciativa se inició en el 2016 con un fin educativo y de sensibilización social. Se comenzó con 26 playas, -dijo el conselleiro-, “e a día de hoxe xa son 224 os areais galegos libres de fume, e isto é posible grazas á colaboración dos 80 concellos que participan activamente no programa, e que son exemplo do que se pode acadar cando unha comunidade se fixa un obxectivo común”.
También subrayó Comesaña el compromiso de la Xunta de seguir ampliando los espacios libres de humo. Así, “xa está activa a Rede Galega de Parques sen Fume e, en maio, deste ano presentamos o Plan Inspira Saúde”, en el marco del que el Gobierno gallego decretó el 31 de octubre como Día Galego Sen Tabaco y fijó la creación de una Rede Cidadá Inspira Saúde.