Tras el éxito de las Agendas Igualitarias 2021, la Concejalía de Igualdad del Concello de Baiona edita un calendario para el próximo año con la historia de las 12 mujeres baionesas protagonistas de esta agenda.

Esta acción finaliza el proyecto “Igualdade todo o ano” impulsado por la concejalía en su compromiso por llevar a cabo actuaciones de promoción de la igualdad entre mujeres y hombres y contra las violencias machistas.

Foi tal o éxito das axendas igualitarias, e dado que non todo o mundo puido facerse con unha, que decidimos editar este calendario para que todos os veciños e veciñas que o desexen poidan ter este almanaque nas súas casas e poder coñecer de primeira man a historia destas 12 mulleres baionesas que loitan pola igualdade”, destacó, Yasmina Moreira Costas, Concejala de Igualdad.

El calendario 2021 lo ilustran las historias recogidas en la agenda igualitaria 2021. Desde la concejalía se quiso reconocer con este dietario, y ahora con el calendario, el papel que tiene la mujer en el municipio, a través de doce baionesas que fueron pioneras en diferentes campos. Así, cada uno de los meses está dedicado a una mujer de la villa, algunas suficientemente reconocidas y otras del todo desconocidas hasta el momento: Enero a Irene Silva, Febrero a Lula Goce, Marzo a Iria González, Abril a Iria Misa, Mayo a Mónica Sueiro, Junio a Mila López, Julio a Ana María Gameiro, Agosto a Cristina Míguez, Septiembre a Susana González, Octubre a Ramona Marcote, Noviembre a Carmen Piñeiro y Diciembre a Fefa. Detrás de cada una de estas mujeres hay una historia de lucha por la igualdad que merece que sus convecinos conozcan.

Se editarán 7.500 calendarios y las personas interesadas pueden recogerlos en distintos puntos habilitados en las parroquias del municipio. Así, en Baiona podrán acudir a la plaza de abastos municipal y el edificio del Concello; en Sabarís, en el casino y en la plaza de abastos; en Baíña, en la cafetería del centro cultural y en la tienda de esta parroquia; en Belesar en la tienda-bar de Media Aldea y en Baredo en la tienda de esta parroquia. A partir del lunes también se podrán recoger en el Centro Ángel Bedriñana, situado en la calle Carabela Pinta.

La agenda igualitaria 2021 y la edición del calendario suponen el colofón del proyecto “Igualdade todo o ano”, una iniciativa didáctica y pedagógica, en la que asumen el protagonismo el alumnado que cursa la ESO, tanto en el CPI Cova Terreña como en el IES Primeiro de Marzo y mujeres de la villa. El proyecto, promovido por el Concello de Baiona a través da Concejalía de Igualdad, Juventud y Nuevas Tecnologías y el Centro Municipal de Información a la Mujer municipal, está subvencionado por la Diputación de Pontevedra, en el marco da Línea dos del Plan Concellos 2020.

Por su parte, el alcalde, Carlos Gómez Prado, señaló que “temos claro que o que non se nomea, non existe, e temos unha débeda de xustiza inmensa con xeracións de mulleres anónimas que seguen sen aparecer nos libros de texto e no imaxinario social. Estas 12 mulleres baionesas que figuran na axenda igualitaria e no calendario axudan a visibilizar o papel da muller na nosa vila. Elas figuran en representación de todas as que viron os seus nomes invisibilizados na historia da localidade, e en recordo ás que sufriron e continúan sufrindo a consecuencia máis dolorosa e extrema da desigualdade como é a violencia machista. Trátase de mulleres pioneiras e que co seu traballo contribúen ou contribuíron de maneira decisiva ao desenvolvemento social, económico e cultural de Baiona. Pero tamén queremos recoñecer a todas esas mulleres anónimas que desde as súas casas día a día foron e son e serán  as auténticas protagonista de sacar a familia adiante. Grazas ao seu traballo e ao seu esforzo ocupáronse de sacar adiante á familia, educadoras, coidadoras, xestoras do fogar que con traballo e sacrificio impulsaron os seus fogares. O meu recoñecemento a todas e cada unha delas”.

Con accións de visualización como a edición tanto das axendas igualitarias como dos calendarios o grupo de goberno do Concello de Baiona aposta firmemente por avanzar nos valores da igualdade de xénero desde a administración, como exemplo a seguir polo resto da cidadanía na construción dunha sociedade de igualdade de oportunidades entre mulleres e homes. Entre todos construímos unha Baiona mais igualitaria. Queremos unha Baiona libre de violencia machista”, finaliza el regidor.