El Concello de Baiona opta de nuevo a fondos Next Generation de la UE para elaborar un Plan de Sostenibilidade Turística en Destino (PSTD) con un proyecto dirigido al casco histórico de la villa.

«Preservar o pasado, protexer o futuro: Baiona, patrimonio sostible» es el nombre del proyecto, con el que el concello opta a 2,1 millones de euros “para revitalizar o casco histórico, poñer en valor o seu patrimonio, dixitalizalo e mellorar os seus servizos”, explica el alcalde, Carlos Gómez Prado.

El Concello opta a esta convocatoria, abierta por el Ministerio de Industria, Comercio y Turismo con fondos europeos, “para darlle continuidade ao proxecto co que fumos o primeiro municipio do Val Miñor en obter fondos Next Generation, destinado a humanizar a contorna de Santa Liberata, entre outras accións”, añade Gómez Prado.

El proyecto se divide en cuatro áreas estratégicas:

1. Transición verde y sostenible:

  • Incluye la reforma y reurbanización de diferentes plazas del casco histórico; la puesta en valor de la calle Conde (trazado del Camino de Santiago), la restauración del entorno de la Santísima Trinidad, y mejoras en la red de saneamiento y recogida de aguas (Conde, Ventura Misa, Xogo da Bola, Lorenzo de la Carrera, Do Reloj, Diego de Carmona, San Lorenzo, San Xoán, Manuel Valverde y calle Iglesia).

2. Eficiencia energética:

  • Tareas de rehabilitación y mejora de la eficiencia energética en varios edificios del casco, una actuación en el camino del Cochiño, y acciones para impulsar la peatonalización de varias calles.

3. Transición digital:

  • Despliegue de la fibra óptica, introducción de sensórica (control digital de accesos al casco), despliegue de redes wifi municipales, y digitalización de recursos patrimoniales y culturales.

4. Competitividad:

  • Recuperación del comercio tradicional, artesanía y producto de cercanías; soterramiento del cableado aéreo; mejora de la accesibilidad con la eliminación de barreras arquitectónicas (Porta da Vila, Barrio da Laxe, Santísima Trinidade); eliminación de graffitis, y campañas de sensibilización sobre turismo sostenible para residentes y visitantes.

“Este PSTD pretende impulsar o turismo sostible e facer do noso casco histórico un espazo máis amable e seguro, con máis protagonismo para os peóns e mellorando a calidade de vida dos residentes”, asegura Gómez Prado.

“Doutra banda, búscase dotar ao centro histórico de máis servizos relacionados coa dixitalización e a eficiencia enerxética para achegarlle valor engadido; en definitiva, coas intervencións pretendemos un turismo plenamente sostible con tendencia á desestacionalización e potenciar o conxunto histórico artístico de Baiona, mellorando a peonalización, controlando os accesos a vehículos e fomentando a súa dinamización, tanto social como económica e comercial”, finaliza el alcalde.