La catedrática Belén Rubio Armesto ha sido ratificada hoy como candidata al Rectorado de la Universidade de Vigo por la formación H2040, poniendo fin a meses de rumores. “Era vox populi que eu me ía presentar, pero eu non dixera que o ía facer”, reconoció tras la reunión del grupo.
Rubio, actual vicerrectora de Investigación, Transferencia e Innovación, tomará el relevo del actual rector, Manuel Reigosa, tras dos mandatos. Con más de 30 años de trayectoria académica y 24 en gestión universitaria, aseguró que se presenta “con ilusión e traballo para facer unha universidade de futuro, que non dure seis anos, senón moito máis”.
Será la primera mujer en aspirar oficialmente al cargo en la UVigo, algo que asume como un símbolo de avance. “As mulleres ás veces damos un paso atrás e hai que avanzar”, declaró, añadiendo que le encantaría compartir liderazgo con una rectora en Santiago “e cambiar a foto dos reitores por unha de reitoras”.
Licenciada en Biología, Rubio es catedrática de Estratigrafía y ha desarrollado una intensa labor docente, investigadora y de gestión. Asegura que el programa electoral está en elaboración y que el equipo que la acompañará aún no está cerrado, aunque destaca el talento “de moitas persoas da UVigo”.
Rubio ve con buenos ojos que haya más candidaturas y debate, “É positivo que a comunidade universitaria poida elixir”. Las elecciones al Rectorado se celebrarán en mayo de 2026.