Baiona celebró este 12 de octubre el Día de la Hispanidad con un emotivo acto junto al Monumento al Encontro entre Dous Mundos, en el que participaron el presidente de la Diputación de Pontevedra, Luis López, el alcalde y diputado provincial, Jesús Vázquez Almuiña, y la cónsul general de Argentina en Vigo, Silvana Isabel.

La ceremonia rindió también homenaje al artista Carlos Gardel en el 90 aniversario de su fallecimiento, como símbolo de la unión cultural entre Galicia y América.

Durante su intervención, Luis López destacó la importancia de este encuentro como una oportunidad para recordar los lazos históricos, culturales y humanos que unen a las comunidades hispanoamericanas. “Nesta era que nos toca vivir, onde por desgraza moitas veces o foco está posto sobre aquilo que nos divide e nos diferencia en lugar de situalo sobre o que nos une e nos iguala, cómpre lembrar que a partir desta histórica data, a humanidade comeza a atopar na mestura de acentos, no comercio exterior e no intercambio de culturas unha nova forma de entender o mundo”, afirmó el presidente provincial.

López quiso subrayar que Galicia comparte con América valores y sentimientos profundos, especialmente aquellos vinculados a la emigración, la solidaridad y la cultura. “A morriña é a mesma para un pontevedrés emigrado en México que para un arxentino que vive na Rúa Bos Aires de calquera concello desta provincia; cando o pan escasea nunha casa, o veciño sempre ten aberta a súa porta, aínda que haxa que cruzar un océano; e que a nosa maior riqueza é a nosa cultura, unha cultura que construímos xuntos ao longo de máis de medio milenio de irmandade”, señaló, citando a Rosalía de Castro y Carlos Gardel como referentes universales de ese vínculo afectivo.

El acto, celebrado en la villa donde arribó la carabela Pinta con la noticia del descubrimiento de América, sirvió además para reafirmar la voluntad de Galicia de mantener y fortalecer su relación con los países latinoamericanos. “Temos por diante moitos anos máis para seguir sendo exemplo de concordia e entendemento entre nacións, para seguir sendo referencia de solidariedade e amizade entre iguais e para seguir presumindo con orgullo da irmandade entre España e América”, concluyó Luis López, en su primera intervención como presidente de la Diputación en la conmemoración del Día de la Hispanidad en Baiona.