El Concello continúa dando grandes pasos en la transformación de O Rosal para convertirlo en un municipio más sostenible, con más servicios y en el que las personas sean el centro. En este camino, el Concello acaba de conseguir más de 1 millón de euros de fondos europeos para financiar la ya renovada Praza do Calvario a través del Programa DUS 5000 del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico.

La alcaldesa, Ánxela Fernández Callís, mantuvo en la Casa Consistorial un encuentro con el Delegado del Gobierno del Estado en Galicia, José Manuel Miñones, y con la subdelegada del Gobierno, María del Carmen Larriba, en el que repasaron los numerosos proyectos que cuentan con financiación estatal en el municipio rosaleiro.

Como destacaba la regidora durante la reunión, “énchenos de felicidade ter esta visita porque a transformación que está a vivir O Rosal está motivada en gran medida pola capacidade que temos de captación dos fondos europeos que xestiona de forma directa o Goberno de España”. Fernández Callís recordó que esta ayuda para la renovada Praza do Calvario, “un símbolo xa de orgullo para rosaleiros e rosaleiras, súmase á obtida a través do ReacPon, o que significa que fomos capaces de captar fondos para subvencionar o 80% dunha obra que sen dúbida é histórica para nós”.

Los fondos conseguidos a través del DUS 5000 completan los casi 1,2 millones de euros logrados también a través de este programa para la renovación integral del alumbrado público, que, como destacó la alcaldesa, “vai supoñer un aforro enerxético municipal do 70%, algo que na situación actual de crise enerxética na que nos atopamos ten un valor engadido adicional”.

Además, el Concello consiguió una subvención estatal de casi 400.000 euros a través Programa de Impulso a la Rehabilitación de Edificios Públicos (PIREP Local) “coa que seguir avanzando na reforma continuada das nosas escolas, na aposta pola eficiencia enerxética, pola educación de proximidade e pola recuperación de edificios de gran valor patrimonial”.

En total “case 3 millóns de euros acadados a través de diferentes liñas de subvención postas en marcha polo Goberno de España cos que xerar oportunidades que O Rosal está sabendo aproveitar moi ben, algo polo que queremos sen dúbida felicitar á alcaldesa e ao Goberno municipal”, destacó Miñones. El delegado del Gobierno en Galicia recordó durante la visita la apuesta del Gobierno estatal “por traer xente ao rural e dotalo de servizos, o que debe levar aparellado tamén financiamento”. “Un deles é mellorar a conectividade e levar fibra óptica aos veciños e veciñas que viven mestas zonas, unha iniciativa que xa se está a implementar no Rosal con 360 vivendas que teñen concedida esa oportunidade de ter fibra óptica de máis de 300 megas”.

Durante la visita, la alcaldesa rosaleira quiso trasladar al delegado y a la subdelegada “o noso agradecemento pola aposta directa ás entidades locais con financiamento para que concellos pequenos como o noso poidamos seguir avanzando en cuestións estratéxicas tan importantes como as que tratamos durante este encontro”.