La atención primaria en O Rosal se encuentra cada vez en una situación «máis precaria«. Después de meses de denuncias y protestas institucionales y ciudadanas sin respuesta por parte de la Consellería de Sanidade, «os rosaleiros e rosaleiras saen de novo á rúa para defender a Sanidade Pública. A Plataforma en Defensa da Sanidade Pública convida a toda a veciñanza a participar na marcha que se celebrará este sábado 10 de decembro e que sairá ás 10.30 horas da Praza do Calvario e rematará na alameda da Guarda».

«Esta marcha chega tras unha cronificación da precariedade da atención sanitaria no concello, un servizo seriamente ameazado polas políticas de recortes e desmantelamento da Consellería de Sanidade. A poboación sofre importantes trabas e limitacións para acceder e ser atendida tanto nos centros de saúde como no PAC e nos servizos de pediatría de atención primaria, con listas de agarda de días ou semanas e consultas masificadas«, señalan.

Según la Plataforma, el centro de salud de O Rosal no cuenta en estos momentos con matrona y sólo hay una médica en reducción de jornada y prolongaciones que está haciendo principalmente el personal del PAC de A Guarda contratados para días concretos, sin una cobertura uniforme del personal médico para atender a los 6.450 habitantes del municipio. Una situación límite para el Concello rosaleiro que continúa con la consulta de San Miguel cerrada, «o que satura aínda máis os servizos de atención primaria tanto no propio Rosal como na Guarda, poñendo en perigo a saúde e a vida de todos os veciños e veciñas».

Por todos estos motivos, la Plataforma para a Defensa da Sanidade Pública do Rosal, formada por representantes del Concello, personal sanitario, representantes del asociacionismo y de la sociedad rosaleira en general, animan a toda el vecindario a participar en esta marcha para defender la Sanidad Pública y recuperar un servicio que cubra las necesidades de la población.