ALFREDO // Los vecinos muestran los cables que están colgando a poca altura

Los vecinos del lugar de A Picota, en el barrio de O Arrabal de la parroquia de Santa María de Oia, demanda soterrar unos 50 metros del tendido eléctrico que cuelga de las fachadas de sus casas desde hace «un montón de anos» y que les impide hacer su día a día «porque están a uns dous metros do chan».

«Está todo tirado, caído, sen ningún tipo de control por parte da empresa subministradora Cada vez isto está peor e non nos dan solucións, case tocamos coa cabeza neles, co perigo que iso conleva», indica Cándido Castro, uno de los vecinos afectados.

Aseguran que hubo contactos con la empresa suministradora y el Concello «pero de momento todo segue igual». «Fenosa díxonos que era o Concello quen ten que tramitar a solicitude para o soterramento dos cables, pero desde a Administración local aínda non tivemos resposta, e xa puxemos varios escritos por rexistro, o último con máis de 50 firmas», apunta Castro.

Marisa Guerra es otra de las vecinas afectadas. Lleva viviendo en Oia desde el 2012 y en el 2013 «puxemos a primeira reclamación. Teño un cable atravesado polo medio do balcón, o que non me parece moi seguro que estea nesas condicións», indica. Afirma que en el 2015 soterraron los cables del tendido telefónico pero no los de electricidad.

«Non é unha solución que se suxeiten nas fachadas porque, aínda que estean ben, co salitre podrecen, non resisten os enganches», asegura esta vecina de A Picota y matiza que, además, «é un agravio para nós, porque nas outras rúas si está soterrado o tendido, aí non tiveron impedimento algún para facer esa solución e cremos que estamos discriminados».

Afirman que en estos momentos hay muchos turistas que van con guías a dar un paseo por O Arrabal porque es una zona bonita con buenas vistas. «Hai casas de servizo turístico e suponse que deberiamos coidar unha zona monumental, unha zona de interese turístico, e témola abandonada», critica Marisa Guerra.

Para Alfonso Fernández el tendido eléctrico está cada día más en el suelo. «Os coches teñen que pasar moi amodo. Levamos así unha boa tempada e temos que ter moito coidado», señala este vecino de A Picota.

Desde la empresa suministradora confirmaron a Telemariñas que el proyecto de soterramiento ya está en marcha. «Hay un expediente de solicitud de retranqueo abierto por parte del Concello de Oia para soterrar el tendido eléctrico en ese tramo del lugar de A Picota».

Por su parte, desde el Concello de Oia señalan que ya se está tramitando con Naturgy (Fenosa) el soterramiento del tendido eléctrico en esta calle. «Doutra banda, sinalar tamén que se está a tramitar expediente urbanístico contra algunhas das vivendas afectadas por facer obras de arranxo de fachada sen haber tramitado os correspondentes permisos ante Patrimonio e o Concello. En parte, estas obras nas fachadas que carecían de autorización son un dos motivos, segundo nos trasladan dende Fenosa, polos que algúns veciños non deixan que a empresa repoña o cableado en condicións mentres non se resolva o expediente de retranqueo», explican desde el Consistorio.