El Concello de Baiona puso en marcha en primavera del 2021 el programa ‘Vincúlate’’, un proyecto pionero de intervención con animales para menores de entre 9 y 18 años que comienza ahora su tercero año de actividad.
‘Vincúlate’ tiene un doble objetivo: mejorar las distintas funciones sociales, emocionales y cognitivas de los participantes, así como proporcionarles pautas saludables de comunicación, y, por otra, conseguir familias para los perros del proyecto.
“Os 30 rapaces e rapazas que hai sempre en ‘Vincúlate’ chegan derivados polo noso departamento, os centros educativos ou dos pediatras”, explica Arantxa Rial, coordinadora del proyecto y responsable del Servicio de Educación y Apoyo Familiar del Concello de Baiona.
“O proxecto propón que cada rapaz ou rapaza apadriñe un can, o adestre e o acompañe no proceso de ser acollido por unha familia, e durante este proceso, de forma paralela e cun programa de actividades, os menores traballan a súa intelixencia e comunicación emocional”, afirma el alcalde de Baiona, Carlos Gómez Prado.
Olalla Vergara, de ADA Intervenciones, es la persona responsable de desarrollar el programa y también es la persona encargada de escoger los perros de la protectora Os Palleiros.
Las sesiones son los martes y jueves por la tarde divididos en dos grupos por edad, con perros que pasaron además pruebas por parte de la Facultad de veterinaria de Lugo y recibieron técnicas de entrenamiento básicas.
“Con diferentes actividades, máis lúdicas no caso dos pequenos, os nenos e adolescentes collen responsabilidades, aprenden a socializar e compartir, e tamén a despedirse cando os cans marchan cunha familia”, afirma Rial.
Implicación de la villa
Baiona está muy implicada con ‘Vincúlate’’, con la colaboración de empresas locales para actividades como los paseos en bicicleta, pádel surf y las visitas al autolavado de mascotas.
“Cada día ten máis visibilidade. Os rapaces explican o que fan nos centros educativos. Hai encontros en establecementos de hostalería e tamén participa Avelaíña nunha sesión mensual”, añade el alcalde.
Fuera de Baiona, los jóvenes de más edad de ‘Vincúlate’ participaron en sesiones del programa de ‘Rural Hackers’ de diseño y programación de páginas web en el Anceu Coliving y Coworking en Ponte Candelas, y algunos de ellos hicieron una parte del Camino de Santiago.
“Os resultados son moi satisfactorios, cunha moi boa resposta por parte dos rapaces e as súas familias; obtiveron este ano unha Mención Especial na Gala de Deporte de Baiona e estaban moi contentos, ven tamén que o seu esforzo obtén recompensas”, finaliza Rial.

