CEDIDA

La Organización Galega de Comunidades de Montes y Bomberos Forestales de 6 meses denuncian “a falta de prevención por parte da Xunta de Galicia en materia de incendios forestais”.

En una rueda de prensa celebrada este jueves en el Centro Cultural de Borreiros, Gondomar, Latino Rodríguez, presidente de la Comunidad de Montes de esta parroquia y tesorero de la entidad ORGCCMM, indicó que la Xunta saca entre enero y febrero la línea de ayudas para sufragar los gastos de prevención de incendios forestales, pero “este ano, a estas alturas e pese dicir publicamente que esperan un verán moi seco, aínda non as convocaron, polo que non hai campaña de prevención”, y recalcó que “é mellor e máis barato previr que apagar lumes”.

Rodríguez asegura que hay muchas comunidades de montes que no pueden asumir los salarios de los brigadistas. “Non pode ser, cando ademais dan un beneficio para toda a sociedade, sobre todo nas zonas de costa como a nosa, onde a xente goza do monte”, comentó.

Por su parte, el brigadista Xan Lois Cabreira reclama una demanda laboral con un enfoque ambiental y preventivo y advierte de que si “non hai labor algunha de prevención no inverno e só nos contratan seis meses no verán, a marxe para evitar traxedias como as que ocorreron en Nigrán en 2017, é mínimo”, y matiza que tienen que centrarse cuatro meses en la extinción y dos meses “non chegan de ningunha maneira para a prevención, é ridículo”.