XUNTA DE GALICIA

La Serra da Groba es uno de los «Host Spot» de la biodiversidad de las Rías Baixas y Galicia, no por lo que vuela, si no por lo que está a ras del suelo. Los ecosistemas más valiosos de A Groba no son ni los pinares ni los eucaliptales de las medianías de la sierra, si no su complejo sistema hídrico alimentado por las frecuentes lluvias y nieblas con fuentes, riachuelos y lagunas. Y también el matorral atlántico (hábitats prioritarios de la Unión Europea). Es precisamente ese sistema hídrico y sus hábitats asociados a los que más peligro corren debido a las obras del denominado proyecto Albariño.

Este macro proxecto eólico vai a afectar a unha das tres poboacións de sapo de esporóns que quedan na provincia de Pontevedra, e a que se considera máis numerosa a día de hoxe. Esta especie atópase incluída no catálogo galego de especies ameazadas coa categoría de Vulnerable. Tamén se ten constatada a presenza do escáncer ibérico nunha das poucas poboacións rexistradas na provincia de Pontevedra (tamén incluido coa categoría de vulnerale no catálogo)”, explican desde Ecoloxistas en Acción.

Según Ecoloxistas en Acción, también se encuentran en la zona outras especies como a píntega rabilonga, a rela ou a rá patilonga (Rana iberia). Todas elas incluídas no catálogo e que atopan na zona afectada polo proxecto Albariño a súa principal área de distribución dentro da Serra da Groba. O constante rexistro que dende hai anos levamos facendo na serra da Groba permítenos asegurar que neste singular espazo natural se atopan un mínimo de 15 das 26 especies de réptiles presentes en Galicia”.

El «Escáncer Ibérico» es un reptil endémico de la Península Ibérica con una distribución muy escasa en Galicia, restringida a un puñado de poblaciones ubicadas en la franja costera, alguna de las islas Atlánticas y ciertas comarcas de clara influencia mediterránea en Ourense. “A mera presenza desta especie debería ser máis que suficiente para paralizar calquera proxecto que afectase ao seu hábitat natural, como de feito o fará o proxecto de Acciona, permitido pola Xunta de Galicia e os seus cómplices necesarios na serra da Groba”, aseguran.

Todas las especies de reptiles, como las de anfibios, están protegidas, sin embargo, algunas de ellas tienen una protección más elevada debido a su grado de amenaza o por el reducido de su área de distribución natural. Tal es el caso del señalado escáncer ibérico que está incluido en el Catálogo Galego de Especies Ameazadas con la categoría de Vulnerable.

“Unha vez máis compróbase o escaso compromiso da Xunta de Galicia e outros elementos da sociedade galega para coa conservación do patrimonio natural do país. Unha vez máis vemos como especies ameazadas ven o seu hábitat destruído polo ánimo de lucro duns poucos, moi poucos en realidade. Plantificar un campo eólico na serra da Groba é en sí mesmo un crime moi dificil de xustificar e imperdoable”, finalizan.

La organización ecologista gallega señala que el proyecto eólico “Albariño” de Acciona, que contempla la instalación y cimentación de 44 molinos en la Serra da Groba y 13 en O Galiñeiro, tendrá consecuencias irreversibles sobre especies amenazadas que hacen su ciclo vital a ras del suelo. También propone a los Concellos afectados por el macro proyecto eólico declarar “Espacio Natural de Interés Local” a la Serra da Groba y O Gallinero, evitando así que el parque eólico proyectado dañe espacios de alto valor paisajístico y hábitats de especies protegidas.