ALFREDO

Leticia Gallego Sanromán, Noa Díaz Varela y Luis Álvarez Martínez, diputadas y diputado pertenecientes al Grupo Parlamentario de los Socialistas de Galicia, han presentado ante la Mesa del Parlamento una pregunta sobre el Templo Votivo do Mar de Panxón para su respuesta oral en Comisión 4.ª Educación y Cultura.

O Templo Votivo do Mar de Panxón, Nigrán, segue á espera das ansiadas actuacións para poñer fin ás constantes filtracións de auga que sofre a igrexa. Desde Patrimonio da Xunta de Galicia deberían actuar urxentemente para reparar as entradas de auga provocadas polo agretamento do encintado das fachadas do conxunto, sobre todo pola cara que dá ó mar. Así mesmo, un dos anxos que coroan a torre indicando os puntos cardinais, caéuselle a cara”, aseguran los socialistas.

Desde el Grupo Parlamentario de los Socialistas de Galicia afirman que “desde hai anos varias vidreiras e o rosetón da entrada principal foron forradas interiormente con mallas de metal para evitar que os fragmentos de cemento que unen os elementos caían sobre as persoas que acoden ó edificio construído por Antonio Palacios, inaugurado en 1937. A importancia desta obra é indiscutible, porque para moitos expertos é a obra culmen en Galicia de Antonio Palacios”.

El importantísimo arquitecto de O Porriño, considerado el arquitecto español más importante de la primera mitad del siglo XX, de tendencia eclíptica, creador en España del que algunos autores llaman el «monumentalismo”, es autor, de importantísimas obras, sobre todo en Madrid, como el Palacio de Comunicaciones de la Plaza de Cibeles, el Hospital de Maudes, el Banco del Río de la Plata -posteriormente Banco Central -, el Banco de Vizcaya, y el Círculo de Bellas Artes.

En Galicia su estilo se transforma y fue caracterizado por algunos como “regionalismo», su  obra es muy numerosa, aparte del Templo Votivo do Mar en Panxón, destaca el Templo da Veracruz en O Carballiño, el Puente del Cristo, la Escola Fernández Areal, la Botica y el Concello do Porriño, el Balneario y Hotel de Mondariz, la Virgen de la Roca de Baiona, el Teatro García Barbón y el Monasterio das  Salesas en Vigo, y el pabellón modernista de la Alameda de Santiago (hoy utilizado como guardería), así como numerosas casas particulares, entre ellas los conocidos chalés de playa América en Nigrán.

Destaca también Palacios como urbanista, con obras como la propuesta de reforma de la Puerta del Sol en Madrid en 1918, las obras de acceso a la remodelación de las catedrales de Ourense y Santiago, y el Plan de Ensanche y reforma interior de Vigo de 1932.

“Pois ben, unha das obra máis importante, probablemente, en Galicia deste ilustre arquitecto galego ten serios problemas de conservación. No ano 2009 o Grupo Parlamentario Socialista xa trouxera unha proposición non de lei que foi aprobada por unanimidade onde se instaba a Xunta de Galicia a rehabilitar esta igrexa. Agora, doce anos despois, volvemos presentar esta iniciativa para ver se dende a Administración Autonómica interésanse polo Templo Votivo do Mar de Panxón antes de que os danos sexan irreparables”, afirman.

“Polo exposto, as deputadas e deputado asinantes formulamos a seguinte pregunta. ¿Ten pensado a Xunta de Galicia rehabilitar o Templo Votivo do Mar de Panxón no prazo máximo dun ano?”, concluyen.