Después de semanas con manifestaciones todos los miércoles para exigir soluciones para ante el “problema” de la sanidad pública en O Baixo Miño, la dirigente socialista llevó al Pleno del Parlamento este asunto, a través de una pregunta oral al conselleiro, para reclamar a la Xunta que tome “medidas” para mejorar la capacidad asistencial en el Concello de A Guarda, tanto en el centro de salud como en el PAC, una cuestión que viene siendo reclamada por el PSdeG desde el año 2020 de manera reiterada.
“A non cobertura das ausencias das e dos facultativos, ben sexa por baixas, vacacións ou xubilacións deriva nunha saturación total da atención primaria neste centro de saúde e a Consellería que vostede dirixe non dá ningunha solución”, censuró la socialista, lo que provoca que “as e os médicos deben asumir o volume das súas propias consultas e o dos demais compañeiros e compañeiras”.
En este marco, lamentó, que el centro de salud está funcionando con “só a mitade” del personal habitual de médicos disponibles, “4 dun total de 8 no día de onte”, ejemplificó. En cuanto al servicio de Pediatría, las dos pediatras disponibles atienden a sus pacientes y “a maiores” a los chicos de Oia y O Rosal para cubrir la baja de la pediatra de estos municipios.
En cuanto al PAC, señaló, “segue atendido por un único equipo e un médico de reforzo dende as 18 horas do sábado ás 18 horas do domingo” y eso que “a súa Consellería prometera un segundo equipo” y que “ese equipo apoiaría tamén as consultas do centro de saúde, ademais das gardas do PAC”, pero esta cuestión “quedou en nada: outra promesa incumprida”.
En este contexto, alertó, “hai momentos nos que non hai ningún médico que poida atender ás e aos pacientes”, no solo en A Guarda, sino también en Oia y O Rosal. Además, la portavoz socialista recordó la “inexistencia” de una ambulancia medicalizada en la zona, asunto que ya demandara en el anterior Pleno de la Cámara gallega.
“Non lles importa a sanidade pública de calidade”, sentenció Gallego, quien finalizó urgiendo al gobierno gallego que “arranxe o problema” porque “Galicia necesita unha atención Primaria potente, de calidade e universal”.