Ferreira solicita a Augas de Galicia una reunión urgente para exigir la ampliación de la EDAR de Gondomar, el inicio inmediato de las obras para la prevención de las inundaciones y la eliminación del “imposto á choiva”.

El alcalde de Gondomar y Presidente de la Mancomunidade do Val Miñor se dirigió por escrito al Director de Augas de Galicia, Roi Fernández solicitándole una reunión urgente al fin de “desbloquear varios proxectos fundamentais para Gondomar e o Val Miñor”.

Uno de los puntos propuestos por Ferreira para tratar en esa reunión sería la urgente ampliación de la Estación Depuradora de Aguas Residuales (EDAR) de Gondomar, y que según indica el regidor local “é unha obra fundamental para garantir o seu correcto funcionamento, e evitar as verteduras que se producen sistematicamente e que afectan a calidade do estuario da Foz do Miñor, que debemos protexer”.

Otro punto a tratar en la reunión será la exigencia del alcalde de que se inicien de forma inmediata las obras previstas para reducir los riesgos de inundaciones en la intersección de los ríos Zamáns y Miñor. El alcalde recuerda que “fai un ano que a Xunta de Galicia manifestou que iniciarían as obras en Outono de 2023, e a día de hoxe aínda non se iniciaron”.

Por último Paco Ferreira le trasladará a Roi Fernández la necesidad de que la Xunta de Galicia modifique la Lei do Ciclo Integral da Auga aprobada en julio de 2022 y que implantó el denominado “imposto a choiva” y que en el caso de Gondomar supone un desembolso de más de 400.000 euros al año.

En este sentido Ferreira recuerda que “a depuradora de Gondomar da servizo a outros concellos limítrofes, como é o caso de Vigo, e as liquidación que nos reclaman estanse a facer de xeito estimativo, sen que coñezamos cal é o volume que lle corresponde a cada concello aos que a EDAR de Gondomar da servizo e tampouco se nos informa dos medios utilizados para a medición do caudal que chega a depuradora, por tanto exiximos a Xunta e a Augas de Galicia a que eliminen este canon a todas luces abusivo”.