Los menús escolares de Nigrán darán un salto abismal de calidad en el próximo curso. Finalmente, la cocina construida por el Concello en el CEIP Humberto Juanes con una inversión de 373.878 € será el lugar desde donde se elaborarán los menús del propio CEIP Humberto Juanes, Mallón, Carlos Casares (Vilariño) y Da Cruz (Camos).

Así, la presión de más de un año de toda la comunidad educativa y del Concello se traduce en unos nuevos pliegos de concesión de la Xunta publicados esta tarde que, además de reconocer esta instalación, redistribuyen los lotes para que la comida del CEIP Humberto Juanes, Mallón, Carlos Casares y Da Cruz se elabore aquí (El CEE de Panxón, CEIP Arquitectos Palacios y A Galiña Azul ya disfrutaban de cocina propia).

«É un día feliz para Nigrán. Cumprimos coas nosas crianzas. Queda demostrado que o investimento pagou a pena e que doutro xeito, sen mobilizarnos xunto á comunidade educativa, nada tería cambiado: seguiría a cociñar un catering ubicado a centos de quilómetros, como ata agora. O resultado non pode ser máis gratificante porque foron anos de loita conxunta en favor da saúde e o benestar das nosas crianzas. Este é parte do Nigrán para todos que buscamos«, indica el alcalde, Juan González.

«A situación era insostible, as queixas eran fragrantes. A obra xa estaba rematada e a Xunta evitaba contestar a nosa petición ou, directamente, criticaba ter feito a instalación. A saúde dos nenos está por riba de calquera interese político ou empresarial, por iso decidimos facer este investimento sí ou sí», indica el alcalde, Juan González. «Tiñamos máis que contrastado que o menú que se elabora directamente no CEE de Panxón é dunha calidade moi superior aos dos demais colexios que se nutren do sistema de catering, e non é xusto discriminar ao alumnado da ensinanza pública dentro dun mesmo municipio”, destaca González.

«O propósito é a mellora do servizo cun cambio substancial en todos os aspectos: calidade, cantidade e adecuación nutricional, e cremos que a cociña do CEIP Humberto Juanes pode humanizar un servizo que estaba deshumanizado e que agora pode incluír pratos que nin se podían polo transporte (100 km) e o horario no que se ten que cociñar para que chegue a tempo ao centro», sintetiza.

El Concello de Nigrán envistió 373.878 € en la construcción de una cocina en el CEIP Humerto Juanes (centro que disponía de ese espacio) dimensionada para dar respuesta a todos los centros educativos de Nigrán que así lo deseen, así, tendría capacidad para abastecer hasta 1.000 usuarios, teniendo los colegios de Nigrán actualmente 561 comensales asignados.

Tanto desde la comunidad educativa como desde el Concello consideran que prescindir del sistema de catering actual permitirá tener una alimentación más saludable porque se contrarrestará el uso de alimentos ultraprocesados y privilegiará el uso de productos frescos y materias primas del comercio local, podrán elaborarse menús más variados, acercará a los niños a la cultura del esfuerzo y trabajo al no separar físicamente el proceso de elaboración del resultado final y creará un ambiente más familiar en el centro.

Además, considerara que permitiría menús más equilibrados y ajustados al perfil del alumnado, resultando platos más atractivos para los niños. Esta nueva cocina ocupa 490 metros cuadrados de una antigua zona de almacén y de aulas y cuenta con un equipamiento acorde a las demandas actuales.