O Rosal no abandona su lucha para denunciar el desmantelamiento del servicio de atención primaria en el municipio. Hoy, la Plataforma en Defensa da Sanidade Pública de O Rosal, representada por la Alcaldía, la concellería de Sanidade, todos los grupos municipales, personal médico sanitario, y el tejido asociativo del Concello, hizo entrega de sus demandas en la Delegación de la Xunta en Vigo. Este documento contaba con más de 1.200 firmas de vecinos de O Rosal que suscribían cada una de las denuncias y demandas formuladas por la Plataforma.

La alcaldesa, Ánxela Fernández, encabezó la presentación de este documento. “Nel solicitamos unha ampliación de persoal sanitario que vaia acompañado de melloras en termos de infraestruturas e equipamento”, afirma. La alcaldesa denuncia que el servicio de Atención Primaria de los Concellos de O Baixo Miño lleva ya años en una situación de precariedad provocada principalmente por las deficiencias en las instalaciones y la falta de medios personales. “Hoxe mesmo só había un médico dispoñíbel para atender citas de receitas cun mes de demora”, apunta.

“A situación agravouse de xeito importante durante a pandemia. Sanidade desprazou á Guarda o servizo de pediatría, pechou a consulta de San Miguel, e non corrixiu a carencia de espazo e de dotación material do Centro de Saúde. Ademais, a implantación da atención telefónica supuxo un afondamento no deterioro do servizo, ademais de poñer ás profesionais do centro nunha situación límite ao enfrontarse a unha multiplicación da carga de traballo e a unha sobrecarga emocional, xa que unha parte da poboación os fai responsables do deterioro do servizo. Esta situación fai que no Rosal o persoal  atenda a un número de pacientes que supera as recomendacións dos colexios médicos e da OMS”, asegura la regidora.

Para corregir esta situación la Plataforma demanda un servicio de pediatría en O Rosal, la recuperación de la plaza de matrona, el relevo de las bajas y vacaciones del personal sanitario, la atención presencial dotando al personal de los medios adecuados, la creación de una plaza más de personal médico y dos de personal de enfermería, y mejoras en la dotación de infraestructuras, espacios, y equipamientos precisos para una atención de calidad.