«Fai pouco máis de ano e medio, cando entrou o goberno actual no Concello do Porriño existían centos de facturas sen aboar, con data de 2016 en adiante, que sumaban un importe de 5,5 millóns de euros. Logo das xestións do equipo de goberno liderado polo alcalde Alejandro Lorenzo e pendente unicamente de diversas resolucións xudiciais, que auguran serán favorables á administración local, esta cifra quedará a cero a finais deste 2023», aseguran desde el consistorio porriñés.

A gran maioría destas facturas, como demostramos neste tempo, eran irregulares e sen ningún tipo de contrato. Fomos reducindo a cifra logo das revisións e comprobacións correspondentes”, explica el regidor. “Devolvéronse facturas duplicadas, que xa se pagaran, ou que non se demostraba a veracidade ou os prezos de mercado por importe de case 2 millóns de euros. Ademais, o Concello gañou sentencias xudiciais que denegaron o pago reclamado por empresas de case outro millón máis”, añade.

A día de hoy de esos 5,5 millones iniciales quedaban pendientes de pago 819.202,03 euros, correspondientes a 201 facturas. De ellas, 115 suman 231.22,27 euros se abonarán de manera inmediata a través del expediente de reconocimiento extrajudicial de crédito que fue aprobado por unanimidad esta misma mañana en pleno.

Por otra parte, figuran 74 facturas por importe de 410.833,35 euros que quedan excluidas del reconocimiento extrajudicial. Dentro de este apartado están, por una parte, 71 facturas de dos entidades que se encuentran judicializadas pendiente de sentencia firme después de ser recurridas por las empresas; y por otra, tres facturas sometidas a revisión de oficio y dictaminadas por el Consello Consultivo.

Por último, en un tercero apartado se encuentran 12 facturas presentadas en 2021 por servicios de limpieza viaria y lavado de colectores realizados en los año 2019 y 2020, cuyo importes suman 177.143,41 euros, que se devuelven y se dan de baja en la contabilidad municipal (cuenta 413) al no demostrarse su veracidad. «Curiosamente, o grupo municipal do Psoe apoiou na sesión plenaria de hoxe esa devolución cando foron eles quen encargaron, recepcionaron e conformaron para o seu pago esas facturas”, puntualiza el alcalde. «Tamén o BNG votou a favor da aprobación da proposta levada a pleno polo goberno municipal».

El pleno extraordinario celebrado esta mañana sirvió también para ratificar y aprobar definitivamente el presupuesto del Concello do Porriño para este 2023, que asciende a 19M€, el más alto de la historia, y también para iniciar los trámites de una nueva concesión para el aparcamiento subterráneo de la Avenida de Galicia.

Desde el año 2014 la empresa concesionaria de este aparcamiento no pagaba su canon anual, por lo que el actual gobierno procedió a reclamar esa deuda, incautar el aval que tenían y expulsarla, quedándose el Concello al frente de las instalaciones. Ahora, en el pleno de hoy se aprobó el estudio de viabilidad económico financiero del contrato de concesión, así como también el reglamento de funcionamiento del aparcamiento.