El Concello de Nigrán, a sugerencia de las direcciones y Anpas de todos los centros educativos públicos del municipio, creará un grupo de voluntariado para coordinar las entradas y salidas seguras del alumnado en los colegios.

Esta fue una de las propuestas que surgieron en la reunión convocada por la Concejalía de Educación el viernes pasado en el Salón de Plenos para analizar conjuntamente la aplicación del protocolo Covid-19 de la Xunta en los colegios de Nigrán.

A Educación é unha competencia do goberno autonómico e actualmente hai moitas dúbidas e inquedanzas entre o profesorado e os pais sobre a volta ás aulas, por iso quixemos manter esta reunión, para saber por boca dos propios profesionais de cada centro que podemos facer desde o Concello para facilitar este regreso seguro”, explica el alcalde, Juan González, quien invitará esta misma semana a la Plataforma Solidaria Educativa del Val Miñor para trasladarle la propuesta. A mayores, el Concello facilita el mail de la concejalade Educación, Marina Vidal (marina.vidal@nigran.org) como punto de contacto para toda aquella persona que desee colaborar en este grupo de voluntariado.

A idea é coordinar a chegada e saída do recinto para que non se xenere ningunha aglomeración e para diminuír os contactos, tanto entre os que veñen a pé coma nos que van no autobús. Ahora queremos formar o grupo e, todos xuntos, buscar fórmulas para coordinar ben estas saídas e entradas”, incide Marina Vidal. Igualmente, el Concello contará con la colaboración de Protección Civil para establecer ese protocolo y para recurrir a ellos en caso de actividades extraordinarias de los centros que requieran mayor presencia de personal. “Pensamos que incluso esta primeira experiencia piloto pode servir de guía para que a rede de sendeiros seguros que temos xa de acceso aos coles estén vixiados por adultos nun futuro, é dicir, para animar a máis familias a que o alumnado acuda ao colexio andando”, explica González.

Paralelamente, el Concello asumirá la mayor limpieza y desinfección diaria de los centros, tal y como marca el protocolo de la Xunta, pero seguirá reclamando al gobierno autonómico que destine dinero a este asunto. Igual que a Xunta debería investir en contratar a máis profesorado para facer factible todo o que recolle o protocolo, tamén debe destinar fondos para a limpeza, xa que a partida orzamentaria dos Concellos neste eido verase incrementada considerablemente”, explica González, quien lanza un mensaje de tranquilidad a los padres, “poden estar seguros de que as instalacións serán correctamente desinfectadas pola seguridade de alumnos e profesores”.

Igualmente, el Concello facilitará el Pabellón Municipal al alumnado del IES Val Miñor, ya que cuenta con un gimnasio de pequeñas dimensiones e imposible de emplear en estas circunstancias manteniendo la seguridad. “O Covid-19 está a poñer en relieve circunstancias que se viñan denunciando desde hai anos: instalacións deficientes para o número de alumnado”, indica.

Finalmente, el Concello garantizó que, en caso de confinamiento de los centros, repetirán el servicio de entrega de fotocopias y facilitarán todos los medios para que ninguna familia se quede atrás por carecer de dispositivos.