O Rosal vibró esta semana con la energía de cerca de 2.000 estudiantes que participaron este martes y miércoles en el Cross Escolar en horario lectivo organizado por la Secretaría Xeral para o Deporte a través de la Agrupación Deportiva Baixo Miño (Agrudebam) en colaboración con el Concello y con el CPI Manuel Suárez Marquier.
Dos días en el que el recinto escolar rosaleiro se convirtió en una auténtica pista de atletismo en la que el compañerismo y la inclusión primaron por encima de la competición.
“O deporte é moito máis que gañar ou perder, é traballo en equipo, amizade e saúde. Esta proba serve para que nenos e nenas poidan gozar do deporte nun ambiente de apoio e diversión”, explicó la alcaldesa, Ánxela Fernández Callís, que subrayó la importancia de “motivar aos nosos mozos e mozas a coidar do seu corpo para o seu propio benestar e, ao mesmo tempo, aprender valores de cooperación e inclusión”.
Este Cross Escolar, en el que participan alumnos de los centros educativos de la comarca, está enmarcado en el programa XOGADE de la Xunta de Galicia y busca fomentar la práctica deportiva en la población en edad escolar.
Con un circuito diseñado con variaciones en función de la edad, estudiantado de 2º de Primaria hasta 2º de la ESO participó en carreras por equipos conformados por clases enteras de cada curso y centro escolar. Ese formato permitió que durante estos dos días ningún niño quedara fuera de la experiencia deportiva, haciendo del cross una actividad inclusiva.
Para el concejal de Deportes, José Carlos Martínez Crespo, “é fundamental ofrecer aos nenos e nenas actividades coma esta, onde o deporte é unha canle para o seu desenvolvemento integral”. El edil agradeció también a Agrudebam y al CPI Manuel Suárez Marquier su colaboración esencial para la celebración de este evento y recalcó el compromiso del Concello “con construír unha comunidade que promove unha vida saudable dende idades temperás. Eventos como este son imprescindibles para inculcar á nosa rapazada o valor de coidar de si mesmos e dos demais”.
Con esta prueba, Agrudebam da el pistoletazo de salida en este curso escolar al programa de actividades deportivas entre alumnado de los centros educativos de los Concello de O Rosal, Tomiño, Tui y Salceda de Caselas. Una programación que continuará en las próximas semanas con jornadas de juegos populares, encuentros multideportivos entre colegios o una competición de bádminton, entre otras actividades deportivas.
Desde la Agrupación Deportiva Baixo Miño, formada por docentes de los centros educativos de la comarca, se quiso agradecer la colaboración por parte del Concello do Rosal en este campeonato de Cross Escolar, así como la implicación directa del CPI Manuel Suárez Marquier para que todo el alumnado participante en las jornadas disfrute al máximo del deporte.