Pleno Tomiño, mayo 2021

El Partido Popular de Tomiño votó en contra de los presupuestos de 2022 porque son un ano máis un mero documento de funcionamento para o concello, continuísta e que non recolle as necesidades que teñen as parroquias, que seguen abandonadas polo BNG”.

Para el portavoz del grupo municipal del PP, Esteban González, lo más llamativo es que el capítulo de inversiones reales que repercuten en el beneficio de los vecinos de Tomiño sólo representa el 4% del presupuesto. Mientras que, añade, “o 87% está destinado a persoal e gastos correntes, destacando os 230 mil euros que destinan a soldos do goberno. Inaceptable se temos en conta que a recadación aumenta en 422 mil euros e o anexo de inversións só 65.000”.

Además, cuestiona que el Gobierno local apostara por la creación de dos plazas en la modificación de la RPT, técnico de gestión y técnico de medio ambiente, “algo que a priori, como denunciabamos hai un ano, non resulta tan urxente, se temos en conta a situación da Policía Local de Tomiño, demostrando que a falta de policía local non é unha prioridade para este Goberno, que fai caso omiso ás denuncias e reclamacións para garantir a seguridade cidadá”.

Para González, el capítulo de inversiones deja plasmado, una vez más, lo abandonando de las distintas parroquias. “Queda máis que demostrada. Dos 360.000 euros que reservan, gran parte vai destinado a gastos dos distintos departamentos e pagos de proxectos”. Lo mismo ocurre – dice- con el apoyo al comercio local, para lo cual solo se destinan 5.000 euros “no momento que máis apoio precisan”. Para el portavoz popular, “deixan ben claro que non apostan polo pequeno comercio nin contan coa súa opinión, cando hai escasos cinco anos se lle destinaba 25.000 euros”.

En lo que respecta a servicios sociales, Esteban González entiende que “é moi doado presumir do aumento no investimento en servizos sociais e na axuda do fogar, cando a Xunta de Galicia achega 488 mil euros para dependencia, 73.000 euros máis que o ano anterior”. Y recuerda que el gobierno central sigue destinando solo el 24%, cuando tiene el deber de pagar el 50%.

Para el popular, otro dato que refleja “o retroceso e regresión” en la que se encuentra este Gobierno es que tampoco es capaz de priorizar y ofrecer inversiones encaminadas a resolver “un dos graves problemas que teñen moitos fogares, que seguen sen saneamento”. Recuerda que es una competencia municipal para la que solo destinan 30.000 euros, y que dejan bien claro que no pretenden solucionar los graves problemas de entrada masiva de aguas blancas en los distintos colectores de la red de saneamiento municipal, y que saturan la EDAR.

Por último, Esteban González, exige al gobierno del BNG que priorice las inversiones del Plan Concellos en lo que realmente es urgente y que se desconoce en que van a invertir a día de hoy; recordando una vez más que “a decisión de onde investir o Plan Concellos é exclusivamente do goberno local, que nos últimos anos optou por elixir obras de foto cara a galería”.