ALFREDO // Archivo

El sector de la pirotécnica en Galicia ya no puede más. La mayoría de sus empresas están al borde de la quiebra. La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas alerta de que si esta campaña de verano la situación respecto a la pandemia de la Covid19 no cambia, todo el sector y sus empresas “desaparecerán”.

Los empresarios pirotécnicos, para evitar el peor y más previsible de los escenarios, piden “con urgencia” a la Administración autonómica que la desescalada que están viviendo sectores como la hostelería, el ocio nocturno o los espectáculos al aire libre también les afecte a ellos.

Coa chegada da pandemia da Covid19, en marzo do 2020, fomos os primeiros en parar e agora, cando a situación mellora a causa da vacinación e todos os sectores están xa funcionando; nós non podemos nin traballar, nin defender o futuro das nosas familias e dos nosos empregados”, asegura la Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas, que afirma que “a día de hoxe non se pode disparar” fuegos artificiales.

La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas reclama “con urxencia” a la Xunta de Galicia, “e antes de que sexa tarde”, que la desescalada que están viviendo sectores estratégicos para la temporada de verano también le afecte a la pirotecnia gallega, un sector que en los años 80 contaba con 45 empresas en Galicia. Hoy sólo quedan 16. “Estamos a punto de desaparecer todos os proxectos empesariais pirotécnicos radicados en Galicia; pero non desaparecemos por falta de traballo; imos desaparecer polos atrancos das Administracións, e neste caso, da Administración autonómica, para poder traballar”.

La Consellería de Sanidade de la Xunta de Galicia, en el punto 4. Medidas especiais para determinadas actividades del Anexo I de la Orde do 25 de xuño de 2021 «pola que se establecen medidas de prevención específicas como consecuencia da evolución da situación epidemiolóxica derivada da Covid19 na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG 120-bis del 25-06-2021)» establece el cierre temporal de diversas actividades entre las que figuran I.7. Espectáculos pirotécnicos. La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas considera que prohibición “carece de fundamento e non ten xustificación na pandemia”, y explican que “todos os nosos espectáculos son ao aire libre e pódense ver desde varios kilómetros de distancia; as Administracións locais que contratan os nosos espectáculos encárganse de controlar e facer cumplir a normativa en calquera concentración de persoas que poidera darse mentres se disparan os fogos”.

Los empresarios pirotécnicos incluso encuentran menos sentido al hecho de que “nin sequera está permitido disparar uns foguetes á saída dunha misa ou para anunciar unha festividade”. La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas, que representa a catorce de las dieciséis empresas del sector en Galicia, aporta también otro argumento para reivindicar su derecho a desarrollar su actividad: “No resto de España, nas outras comunidades autónomas non existe tal prohibición”. El verano y sus fiestas concentran la mayor parte de la actividad de las empresas pirotécnicas de Galicia. Ahí se juega una buena parte de su viabilidad económica.

La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas, que representa a un sector que da empleo a más de 100 trabajadores y genera otros 100 empleos indirectos, echa en falta la colaboración de la Administración autonómica. “Pedímoslle algo que consideramos xusto; pedímoslle que, cumplindo todas as medidas de seguridade sanitaria respecto a Covid19, poidamos traballar”. Los empresarios pirotécnicos gallego lanza un SOS a la Administración autonómica y, en concreto, a la Consellería de Sanidade “para que nos teña en conta, para que escoite os nosos argumentos”, porque “esta prohibición, que creemos sin sentido, é a puntilla para o sector”. “Únicamente queremos sair adiante, queremos que as nosas empresas sigan sendo viables, o único que queremos é traballar baixo todas as medidas de seguridade agora que comenzamos a ter encargos dos nosos clientes, agora que empezábamos a sair do túnel”, reclaman los empresarios pirotécnicos gallegos, tras más de año y medio bajo mínimos y prácticamente sin ningún tipo de actividad. La Asociación Gallega de Industrias Pirotécnicas denuncia su “indefensión” ante la situación que se está produciendo.

Se non iniciamos a actividade empresarial durante os tres meses de verán, onde facemos a maior parte da nosa facturación anual, non poderemos manter abertas as nosas empresas, non poderemos seguir mantendo os postos de traballo; estamos abocados directamente ao peche”. Así lanzan el sector pirotécnico una llamada “desesperada” a la Administración Autonómica. “Pedimos que nos axude para poder traballar, nada máis”, aseguran desde la Asociación, que representan a una actividad tradicional de la cultura de Galicia desde hace siglos, de hecho, en la asociación hay empresas con más de 100 años de vida. “En Galicia non hai festa sen foguetes”, reclaman ya a la desesperada. “Pedimos axuda a Administración autonómica antes de que sexa tarde”.