ALFREDO

Cansados de convivir con una situación que definen como “insostenible”, unos 300 vecinos de Tomiño se concentraron este domingo en el campo de la fiesta de Carregal para protestar contra la plaga de moscas que desde hace cinco años invade sus viviendas.

Convocados por la Asociación de Veciños de Carregal, los asistentes mostraron su malestar con pancartas en las que se podía leer mensajes como “Saúde, dignidade e dereito a vivir nas nosas casas” o «menú do día: 1º, Caldo con moscas, 2º, garbanzos con moscas, café con moscas, Basta xa».

El origen del problema, según un estudio de la Universidad de Vigo, estaría vinculado a determinadas prácticas agrícolas, como el uso de abono fresco en lugar de estiércol ya compostado, lo que favorece la proliferación de insectos.

Los vecinos, sin embargo, aseguran que la situación empeora cada año y que ya no pueden más. “Queremos solucións xa a un problema que dura cinco anos”, reclamaban durante la protesta, en la que se pidió la intervención coordinada de las distintas Administraciones.

Entre los afectados está Isidoro Arrontes, de 77 años, que regresó de Alemania tras 45 años para vivir tranquilo en su casa de Torrón, en Sobrada. “Vine de trabajar de Alemania e hice una casita en Torrón hace 13 años. Tengo mi huerta y vivía muy bien. Ahora llegó esta peste que no me deja ni comer, ni dormir, ni nada. Es horrible, terrible de verdad. Todos los días comiendo con la paleta. Queremos una solución, porque así no se puede vivir”, lamentaba esta mañana.

Por su parte, Isaac Acuña, presidente de la Asociación de Veciños de Carregal, explicó los motivos de la movilización. “Decidimos facer esta concentración porque nolo esixiron os veciños na última asemblea. Pedíronnos que saísemos á rúa para darlle máis visibilidade ao problema. Levamos cinco anos, desde o 2020, sufrindo estas pragas de moscas e todos os anos se repiten varias veces”.

Acuña detalló que el fenómeno se agrava más en la época estival. “As pragas fortes soen ser desde primavera ata case o inverno, pero é certo que no inverno seguimos tendo moscas, porque xa non hai xeadas e non morren. Quedan en estado latente nas casas e cando sobe un pouco a temperatura, reviven”.

El representante vecinal pidió una respuesta urgente por parte de las instituciones. “Reivindicamos que as diferentes Administracións se poñan a traballar xuntas, que poñan os medios e que nos dean unha solución. Hai un estudo da Universidade de Vigo que explica as causas e propón solucións. Só hai que querer traballar para conseguilo”.

Las parroquias más afectadas son las situadas junto al río Miño, aunque el problema se ha extendido también a otras zonas del municipio e incluso a concellos próximos. “As parroquias da beira do río son as máis afectadas, pero tamén hai outras zonas e mesmo outros concellos que sufriron as consecuencias por vertidos, vamos decir, de industria,  como poden ser algas ou mexillóns”, apuntó Acuña.

Al final de la concentración se ha leído un manifiesto en el que detallan seis reivindicaciones concretas para poner fin a las plagas:

  1. “Pedimos ó noso concello que se volque con todos os medios materiais e persoais posibles para minimizar as actuais pragas de moscas.”

  2. “Darlle toda a celeridade ós traballos propostos pola mesa da convivencia.”

  3. “Solicitamos a máxima e urxente involucración da Xunta de Galicia poñendo os seus medios materiais, humanos e lexislativos ó servizo dos cidadáns que estamos a sufrir este problema, como se fixo nas crises da vespa asiática ou o mosquito tigre.”

  4. “A creación dunha mesa de traballo permanente entre Xunta, concellos, agricultores, gandeiros e entes sociais, para a busca de solucións que erradiquen de forma definitiva este problema.”

  5. “Aplicar o «principio de cautela» descrito no Real Decreto 1051/2022 de 27 de decembro, que limita o uso de fertilizantes e produtos químicos.”

  6. “Prohibir temporalmente a utilización de abonos frescos en toda a zona afectada ata que o problema quede erradicado e totalmente solucionado.”

Los vecinos aseguran que seguirán movilizándose hasta que se adopten medidas efectivas para acabar con una plaga que ha alterado su día a día y convertido sus hogares en un infierno.

« de 9 »