La Xunta de Galicia no se compromete a que se emplee la futura cocina municipal del CEIP Humberto Juanes para elaborar los menús de los colegios de Nigrán. La Consellería de Educación acaba de responder por escrito al Concello que no tiene intención alguna de «interferir na decisión que o adxudicatario tome respecto a utilización da cociña do colexio», es más, incide en que «trátase dunha decisión absolutamente voluntaria para a empresa adxudicataria (…) Non existe a completa seguridade de que se cociñe no centro, o que debe valorar o Concello para realizar o investimento».

La Xunta rechaza de este modo la petición del Ayuntamiento para que en las futuras bases de licitación se incluya una cláusula en la que la empresa tendría la obligatoriedad de emplear estas instalaciones que financiará el consistorio para acabar con el cuestionado sistema de catering.

En este escrito, en el que la Consellería alude a una información publicada en prensa y no a los escritos oficiales por parte del Ayuntamiento, el secretario General Técnico, Jesús Oitavén Barcala, descarta por completo la posibilidad planteada desde el Consistoirio y elude a la propia realidad de la comarca, ya que en el CEE de Panxón se cocina también para el CPI Arquitecto Palacios y para la E.I. As Dunas’.

«Temos máis que contrastado que o menú que se elabora directamente no CEE de Panxón é dunha calidade moi superior aos dos demais colexios que se nutren do sistema de catering, e non é xusto discriminar ao alumnado da ensinanza pública, é unha cuestión de saúde. A Xunta non pode situar os intereses das empresas por riba da saúde pública dos nenos«, subraya González.

El propio regidor descarta que el Ayuntamiento pretenda de la Xunta que se rescinda el contrato en vigor del catering con la consiguiente indemnización que ello supondría, tal y como  Oitaven refiere en el escrito. «Somos conscientes do problema que suporía actualmente, pero en dous anos a Xunta ten a posibilidade de prorrogar ese contrato ou non, ese sería o momento de elaborar un novo plego de licitación no que se obrigue aos candidatos a empregar a cociña propia, que xa estaría lista. Ese é o compromiso que pedimos«, señala. Estas nuevas bases deberían subrogar los contratos del personal y «zonificar» acorde a la realidad de Nigrán, ya que actualmente el lote adjudicado corresponde al CEIP da Cruz, Mallón, Carlos Casares y también el IES Terra de Turonio, este último de Gondomar.

Por otra parte, Oitaven refiere en su escrito a la posibilidad de firmar un convenio de colaboración «para o cofinanciamento dos comedores escolares de Nigrán«, “cuestión que, como el ben sinala, este Concello rexeita rotundamente. Estamos dispostos a investir 373.878 euros con cargo aos fondos municipais para habilitar a cociña ante a negativa da Xunta a facelo, pedir que, a maiores, financiemos os menús non só é incomprensible, se non que ademais nos parece un abuso e unha inxustiza», apunta el regidor.